Spis treści
Gwałtowne zamknięcia sklepów Delikatesy Centrum
Popularna sieć Delikatesy Centrum, należąca do giganta Eurocash, przeszła w ciągu roku prawdziwą rewolucję, której efektem jest likwidacja aż 119 placówek na terenie całego kraju. Super Express, powołując się na branżowe Wiadomości Handlowe, ujawnił skalę tej operacji, która obejmowała zarówno sklepy franczyzowe, jak i te będące własnością firmy. Ten krok to nic innego jak konsekwentna realizacja strategii optymalizacyjnej, mającej na celu poprawę ogólnej kondycji finansowej sieci, która od lat zmaga się z wyzwaniami rynkowymi.
Co ciekawe, w bilansie zamknięć szczególnie wyróżnia się trzeci kwartał, podczas którego z mapy Polski zniknęło aż 30 nierentownych punktów handlowych. Całość tych działań to przemyślana taktyka, która, jak szacuje Eurocash, przyniesie sieci oszczędności rzędu około 35 milionów złotych rocznie. Sama optymalizacja w trzecim kwartale wygenerowała już blisko 15,4 miliona złotych oszczędności, co pokazuje determinację zarządu w dążeniu do zwiększenia rentowności w obliczu rosnących kosztów i konkurencji.
Ile sklepów Delikatesy Centrum zniknie jeszcze
Pytanie o dalsze zamknięcia sklepów Delikatesy Centrum wydaje się być uzasadnione, zwłaszcza że sama firma nie ukrywa swoich planów. Zgodnie z oficjalnymi zapowiedziami, „planowana jest dalsza optymalizacja sieci”, co jednoznacznie wskazuje na to, że proces redefiniowania obecności Delikatesów na rynku wciąż trwa. Choć Wiadomości Handlowe prognozują, że skala kolejnych redukcji może być mniejsza niż w minionych kwartałach, to jednak nie można wykluczyć, że niektóre lokalizacje czekają podobne losy.
Dla wielu klientów i pracowników te doniesienia brzmią niepokojąco, rodząc pytania o stabilność i przyszłość lokalnych punktów handlowych. Rynek detaliczny w Polsce od lat mierzy się z licznymi wyzwaniami, takimi jak rosnące ceny energii, inflacja czy zmieniające się nawyki konsumentów. W takiej sytuacji, decyzje o optymalizacji i zamykaniu nierentownych placówek są często bolesne, ale nieuniknione, aby utrzymać konkurencyjność i zapewnić długoterminowy rozwój.
Strategia Eurocash na nadchodzące lata
Nadzieją dla przyszłości Delikatesów Centrum może być nadchodząca publikacja kluczowych założeń nowej strategii Grupy Eurocash, która ma zostać zaprezentowana już 9 grudnia. To właśnie wtedy rynek i klienci mają nadzieję poznać szczegóły dotyczące długoterminowego planu rozwoju sieci na lata 2026-27. Prezes Paweł Surówka, komentując wyniki trzeciego kwartału, dał jasno do zrozumienia, że choć obecne rezultaty są poniżej oczekiwań, firma buduje fundamenty pod przyszły, rentowny wzrost.
W obliczu niższej niż zakładano sprzedaży detalicznej w kluczowych kategoriach, Eurocash skupia się na konsekwentnej optymalizacji procesów i efektywnym zarządzaniu kapitałem obrotowym, co pozwoliło już na obniżenie zadłużenia. Te działania mają być podstawą do powrotu na ścieżkę dynamicznego wzrostu, o czym prezes Surówka mówił z dużą pewnością. Z niecierpliwością wyczekujemy grudnia, kiedy to wszystkie niewiadome zostaną rozwiane i poznamy konkretny kierunek, w którym zmierza cała Grupa Eurocash.
"W wymagającym otoczeniu rynkowym ponownie udowadniamy, że potrafimy chronić rentowność i zachować stabilną pozycję finansową. Konsekwentnie optymalizujemy procesy, a efektywne zarządzanie kapitałem obrotowym pozwoliło nam obniżyć zadłużenie. Niższa niż spodziewana sprzedaż detaliczna naszych klientów na kluczowych dla nas kategoriach sprawiła jednak, iż wyniki są poniżej naszych oczekiwań. Naszą ambicją jest powrót na ścieżkę rentownego wzrostu - fundamenty pod to już dziś budujemy, a w grudniu przedstawimy kierunek dalszego rozwoju Grupy" - skomentował prezes Paweł Surówka, cytowany w podsumowaniu trzeciego kwartału 2025 r.
Artykuł i zdjęcie wygenerowane przez sztuczną inteligencję (AI). Pamiętaj, że sztuczna inteligencja może popełniać błędy! Sprawdź ważne informacje. Jeżeli widzisz błąd, daj nam znać.