Droga Łomża–Mężenin gotowa przed świętami. Co oznacza to dla regionu?

2025-10-30 14:47

Wreszcie dobra wiadomość dla kierowców z Podlasia! Kluczowa inwestycja, droga wojewódzka nr 679 Łomża–Mężenin, jest na ostatniej prostej przed udostępnieniem. Odcinek, będący najkrótszym połączeniem między Łomżą a Białymstokiem, ma zostać przejezdny jeszcze przed tegorocznymi świętami Bożego Narodzenia. Mimo że oficjalne zakończenie prac przewidziano na przyszły rok, znaczna część trasy będzie do dyspozycji użytkowników już w grudniu.

Długa, prosta droga asfaltowa rozciąga się w głąb kadru, z białymi przerywanymi liniami na środku i ciągłymi liniami na jej krawędziach. Po obu stronach drogi widoczne są pasy zielonej trawy, za którymi rozciągają się pola i gęste zarośla oraz pojedyncze drzewa. Na poboczu po prawej stronie drogi stoją biało-czerwone słupki, a w oddali po lewej stronie majaczy biała tablica informacyjna. Niebo jest jasne, błękitne z delikatnymi, białymi chmurami.

i

Autor: Redakcja Informacyjna AI/ Wygenerowane przez AI Długa, prosta droga asfaltowa rozciąga się w głąb kadru, z białymi przerywanymi liniami na środku i ciągłymi liniami na jej krawędziach. Po obu stronach drogi widoczne są pasy zielonej trawy, za którymi rozciągają się pola i gęste zarośla oraz pojedyncze drzewa. Na poboczu po prawej stronie drogi stoją biało-czerwone słupki, a w oddali po lewej stronie majaczy biała tablica informacyjna. Niebo jest jasne, błękitne z delikatnymi, białymi chmurami.

Droga Łomża Mężenin niemal gotowa

Inwestycja dotycząca przebudowy i rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 679 na odcinku Łomża–Mężenin powoli, lecz sukcesywnie zmierza ku końcowi. Po miesiącach intensywnych prac, które niejednokrotnie testowały cierpliwość kierowców i mieszkańców, w końcu można mówić o namacalnych i realnych efektach. Zaawansowanie robót budowlanych osiągnęło już ponad 80%, co napawa optymizmem w kontekście zbliżającego się, długo wyczekiwanego terminu.

Choć pełne zakończenie całego projektu, z wszystkimi formalnościami i odbiorami, planowane jest dopiero na koniec kwietnia przyszłego roku, kierowcy z Podlasia nie będą musieli czekać aż tak długo. Zgodnie z oficjalną zapowiedzią Jacka Piorunka, członka zarządu województwa podlaskiego, nowa trasa ma zostać udostępniona do ruchu już za około półtora miesiąca. To oznacza, że jeszcze przed tegorocznymi świętami Bożego Narodzenia podróżni będą mogli skorzystać z usprawnionego i bezpieczniejszego połączenia, co z pewnością ulży wielu.

Co zmieni droga wojewódzka 679?

Zakres przeprowadzonych prac jest imponujący i daleko wykracza poza zwykłe załatanie nawierzchni, co często bywa bolączką polskich dróg. Cały odcinek drogi, liczący blisko 27 kilometrów, został kompleksowo przebudowany do komfortowej szerokości siedmiu metrów, co znacząco poprawi płynność ruchu i bezpieczeństwo wszystkich użytkowników. Dodatkowo powstała zupełnie nowa, długo oczekiwana ścieżka rowerowa, a także wygodne zatoki autobusowe, chodniki dla pieszych i sześć nowoczesnych zbiorników retencyjnych, mających skutecznie chronić okoliczne tereny przed niekontrolowanymi podtopieniami.

Co więcej, projekt objął ambitną i kompleksową przebudowę oraz rozbudowę aż 42 skrzyżowań, co z pewnością usprawni komunikację na całym obszarze i zmniejszy korki. W ramach inwestycji powstały również dwa nowoczesne ronda, strategicznie ulokowane w Mężeninie i Rutkach Kossakach, oraz dwa solidne obiekty mostowe w miejscowościach Gać i Koty. To wszystko sprawia, że infrastruktura drogowa w tym rejonie zostanie nie tylko unowocześniona, ale i dostosowana do współczesnych standardów ruchu.

Czy prace idą zgodnie z planem?

Mimo tak ogromnego zaawansowania projektu, który zmienia oblicze lokalnej komunikacji, przed wykonawcami pozostało jeszcze kilka kluczowych elementów do rzetelnego zrealizowania. Do najpilniejszych zadań należy sprawny montaż oznakowania pionowego i poziomego, które są fundamentalne dla bezpiecznego i intuicyjnego funkcjonowania każdej drogi. Ponadto, konieczne jest jeszcze precyzyjne zainstalowanie specjalistycznych ogrodzeń wokół zbiorników retencyjnych, co zwiększy ich bezpieczeństwo i zapobiegnie niepożądanym zdarzeniom.

Równie istotne są ostatnie prace wykończeniowe na nowo powstałych obiektach mostowych oraz solidny montaż barier drogowych i balustrad ochronnych, a także całego systemu oświetlenia, które zapewni odpowiednią widoczność po zmroku i poprawi komfort jazdy. Całkowita wartość tej gigantycznej inwestycji, która wpłynie na życie tysięcy mieszkańców, to ponad 250 milionów złotych. Co ważne, lwią część tej kwoty, bo przeszło 215 milionów, pokryło dofinansowanie z Unii Europejskiej, pokazując wagę europejskich funduszy dla regionalnego rozwoju. Pozostałe 38 milionów złotych pochodzi z budżetu Samorządu Województwa Podlaskiego, co jest świadectwem zaangażowania lokalnych władz w poprawę infrastruktury.

Artykuł i zdjęcie wygenerowane przez sztuczną inteligencję (AI). Pamiętaj, że sztuczna inteligencja może popełniać błędy! Sprawdź ważne informacje. Jeżeli widzisz błąd, daj nam znać.