Gęsta mgła nad Krakowem
W piątkowy poranek, 19 grudnia, gęsta mgła znacząco ograniczyła widoczność nad Krakowem, doprowadzając do paraliżu operacji lotniczych na międzynarodowym lotnisku Kraków-Balice. Widoczność spadła do poziomu uniemożliwiającego bezpieczne wykonywanie lądowań, co zmusiło władze portu do podjęcia natychmiastowych działań. Bezpieczeństwo pasażerów oraz załóg było priorytetem, dlatego podjęto decyzję o przekierowywaniu nadlatujących samolotów.
Sytuacja ta wywołała szereg utrudnień dla tysięcy podróżnych, którzy mieli zaplanowane lądowanie w stolicy Małopolski. Władze lotniska Balice ostrzegały przed dalszymi komplikacjami, zalecając pasażerom bieżące śledzenie statusu ich lotów. Mgła utrzymująca się nad regionem wskazywała na możliwość kolejnych zmian w rozkładzie przylotów.
Przekierowane samoloty
Zgodnie z informacjami udostępnionymi przez lotnisko Kraków-Balice, do godziny 8:40 w piątek sześć samolotów zostało przekierowanych na lotnisko zapasowe w Katowicach-Pyrzowicach. Pasażerowie tych rejsów, zamiast w Krakowie, wylądowali na Śląsku. Dotyczyło to połączeń z różnych europejskich i światowych miast.
Wśród przekierowanych lotów znalazły się: W6 4453 Wizz Air z Sofii, FR 3798 Ryanair z Bolonii, LG 5741 Luxair z Luksemburga, AY 1161 Finnair z Helsinek, FR 9950 Ryanair z Tuluzy oraz LY 5119 EL AL z Tel Awiwu. Sytuacja pozostaje dynamiczna, a władze lotniska nie wykluczają, że lista ta może się jeszcze wydłużyć, jeśli warunki pogodowe nie ulegną poprawie.
Co z pasażerami?
Lądowanie w Katowicach-Pyrzowicach zamiast w Krakowie stanowiło poważny problem logistyczny dla wszystkich pasażerów przekierowanych lotów. Odległość między lotniskami wynosi blisko 100 kilometrów, co oznaczało konieczność odbycia dodatkowej, co najmniej półtoragodzinnej podróży drogą lądową. To wydłużyło czas podróży i generowało nieprzewidziane koszty.
Władze lotniska Balice apelowały do podróżnych o bezpośredni kontakt z przewoźnikami w celu uzyskania informacji dotyczących dalszego transportu. Linie lotnicze są odpowiedzialne za organizację przewozu swoich klientów z lotniska zapasowego. Wszyscy pasażerowie byli proszeni o bieżące monitorowanie komunikatów i statusu lotu na oficjalnych stronach internetowych przewoźników.
Artykuł i zdjęcie wygenerowane przez sztuczną inteligencję (AI). Pamiętaj, że sztuczna inteligencja może popełniać błędy! Sprawdź ważne informacje. Jeżeli widzisz błąd, daj nam znać.